Cahyono, Heru (2025) PENINGKATAN KETERAMPILAN MENGARANG MELALUI MEDIA GAMBAR KOLASE PADA SISWA KELAS III SDN 2 PULUNG KECAMATAN PULUNG KABUPATEN PONOROGO TAHUN AJARAN 2023/2024. S2 thesis, Universitas PGRI Madiun.
![]() |
Text
hal depan.pdf Download (642kB) |
![]() |
Text
abstrakk.pdf Download (1MB) |
![]() |
Text
tesis Bab I.pdf Download (26kB) |
![]() |
Text
tesis Bab II.pdf Download (265kB) |
![]() |
Text
tesis Bab III.pdf Restricted to Repository staff only Download (298kB) |
![]() |
Text
tesis Bab IV.pdf Restricted to Repository staff only Download (123kB) |
![]() |
Text
tesis Bab V.pdf Download (23kB) |
![]() |
Text
daftar pus.pdf Download (14kB) |
![]() |
Text
Lampiran Tesis.pdf Restricted to Repository staff only Download (362kB) |
Abstract
Abstract: This research aims to describe the improvement in student learning outcomes in composing lessons using collage picture media for class III students at SDN 2 Pulung, Pulung District, Ponorogo Regency. This research is classroom action research using two cycles. The results of this research are the results of student learning in the second cycle of learning activities, because the average value of student learning outcomes is 82. This proves that the Kolesa image learning media can increase student grades. The average student score in cycle I was still below the KKM, namely 68.5, while the student learning outcome score in cycle II was 82. It can be concluded that student learning outcomes using collage drawing media can improve the writing skills of class III students at SDN 2 Pulung, Pulung District, Ponorogo Regency. Keywords: composing, learning media, and collage images Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan peningkatan hasil belajar siswa pada pembelajaran mengarang menggunakan media gambar kolase pada siswa kelas III SDN 2 Pulung Kecamatan Pulung Kabupaten Ponorogo, Penelitian ini merupakan penelitian tindakan kelas dengan menggunakan dua siklus. Hasil penelitian ini adalah hasil belajar siswa pada kegiatan pembelajaran siklus II tuntas, karena nilai rata-rata hasil belajar siswa 82. Hal ini membuktikan bahwa media pembelajaran gambar kolesa dapat meningkatkan nilai siswa. Rata-rata nilai siswa pada siklus I ternyata masih di bawah KKM, yaitu 68,5, sedangakan nilai hasil belajar siswa pada siklus II, yaitu 82. Dapat disimpulkan bahwa hasil belajar siswa menggunakan media gambar kolase dapat meningkatkan keterampilan mengarang siswa kelas III SDN 2 Pulung Kecamatan Pulung Kabupaten Ponorogo. Kata kunci: mengarang, media pembelajaran, dan gambar kolase
Item Type: | Thesis/Skripsi/Tugas Akhir (S2) |
---|---|
Kata Kunci: | composing, learning media, and collage images |
Subjects: | L Education > L Education (General) |
Divisions: | Fakultas Pascasarjana > Pascasarjana Pendidikan Ilmu Bahasa dan Sastra Indonesia |
Depositing User: | HERU CAHYONO HERU |
Date Deposited: | 24 Mar 2025 06:21 |
Last Modified: | 24 Mar 2025 06:21 |
URI: | http://eprint.unipma.ac.id/id/eprint/2951 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |